Support


Mocht u vragen hebben over installatie of werking van YachtAlert, raadpleeg dan de bijgeleverde handleiding (zie ook de link op deze pagina) of kijk in de onderstaande pagina. Mocht dit onverhoopt niet uw vraag beantwoorden, stuur dan een bericht naar support@yachtalert.nl.


Kies één van de onderwerpen voor meer informatie:

Handleiding

Een gebruikshandleiding is bijgevoegd bij de levering van uw YachtAlert product. De digitale versie is hier te downloaden.

Dekking

De YachtAlert diensten zijn beschikbaar binnen Sigfox Zone RC1. Deze omvat de landen:

Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Frans-Guyana, Duitsland, Hongarije, Iran, Ierland, Italië, Kenia, Liechtenstein, Luxemburg, Malta, Mauritius, Mayotte, Nederland, Nieuw-Caledonië, Noorwegen, Oman, Polen, Portugal, Réunion, Roemenië, Saint Lucia, Slowakije, Zuid-Afrika, Spanje, Zweden, Zwitserland, Tunesië, Verenigde Arabische Emiraten, en het Verenigd Koninkrijk.


De Sigfox-dekking kan per land afwijken. Controleer voor gebruik de dekking voor de locatie die u wenst te bezoeken. Zie de link voor de actuele Sigfox-dekking: https://www.sigfox.com/coverage.

Downloads

Zie hieronder de download links voor de YachtAlert smartphone apps voor zowel Apple iPhone als Android-toestellen:


Apple IOS App: Link

Android App: Link

Hoe werkt het

De centrale YachtAlert xg01 unit is voorzien van een aantal geavanceerde sensoren die periodiek informatie verzamelen met betrekking tot locatie, accu-niveaus, aanwezigheid van bilgewater en temperatuur. Hier is een kort overzicht van hoe het werkt:

Stroomvoorziening

De xg01 unit is aangesloten op de hoofdaccu van uw schip met behulp van de meegeleverde kabels. Optioneel kan deze daarnaast ook worden aangesloten op een startaccu.


Sensorintegratie

Het apparaat maakt gebruik van een multi-sensor probe die een watersensor en een temperatuursensor omvat. Deze sensoren kunnen op elke gewenste locatie binnen het schip worden geplaatst om bilgewater-niveaus en omgevingstemperatuur te monitoren.


Gegevensoverdracht

De xg01 verstuurt verzamelde gegevens via Sigfox®-connectiviteit. Dit zorgt voor energiezuinige, betrouwbare communicatie van de status van uw schip naar de YachtAlert-app.


App-connectiviteit

Door de xg01 te synchroniseren met de YachtAlert-app, kunt u updates en historische gegevens bekijken over batterijspanning, GPS-locatie, waterdetectie en temperatuur. De app stuurt ook meldingen voor kritieke waarschuwingen, zoals hoge waterniveaus of lage batterijspanning.


Installatie

De xg01 unit dient geïnstalleerd te worden op een locatie met goede GPS- en radiosignaalontvangst. De sensoren dienen in het lagere deel van het schip worden geplaatst voor nauwkeurige bilgewater- en temperatuurbewaking.

Door geavanceerde sensoren, laag energieverbruik en real-time gegevensoverdracht te combineren, zorgt de YachtAlert xg01 ervoor dat u altijd op de hoogte bent van de conditie van uw schip.

FAQ


Hoe verleng ik mijn abonnement?

U ontvangt tijdig een notificatie op uw telefoon als uw huidige abonnementsduur dreigt af te lopen. U kunt dan in de YachtAlert Webshop eenvoudigweg een abonnementspakket aanschaffen met een tijdsduur naar keuze. Vervolgens wordt u per email door onze klantenservice gevraagd om uw Device ID. Deze kunt ut terugvinden in de YachtAlert App of aan de buitenzijde van uw YachtAlert Station.


Hoe controleer ik mijn abonnementsstatus of resterende abonnementsduur?

  • Open de YachtAlert op op uw telefoon
  • Klik op ‘Details’ rechtsonder in het scherm
  • Uw abonnement-status en duur kunt u vinden onder de kopjes ‘Contract end’ en ‘Contract status’


Kan ik in het verleden ontvangen push notificaties nadien teruglezen?

  • Open de YachtAlert op op uw telefoon
  • Klik op ‘Alerts’ rechtsonder in het scherm
  • Uw historische berichten zijn hier zichtbaar


Hoe controleer ik of mijn YachtAlert station goed is aangesloten?

Direct nadat het station is aangesloten op een spanningsbron, start het station op en zijn twee korte piepjes te horen. Ook zal de LED op het apparaat kort knipperen. Dit betekent dat uw station goed is aangesloten.


Ik zie nog geen gegevens van mijn YachtAlert startion in de app verschijnen, hoe kan dit?

Dit kan een aantal oorzaken hebben, zoals:

  • Probleem:
    • Het YachtAlert station is niet aangesloten op een werkende spanningsbron
  • Oplossing:
    • Controleer of de voedingskabel goed contact maakt met uw 12/24 Volt spanningsbron
    • Controleer of de polariteit van de spanningsbron overeenkomt met de kabelkleur (de rode ader dient aangesloten te zijn op het "+" contact van de accu/spanningsbron)


  • Probleem:
    • Het YachtAlert station heeft geen zendbereik om uw data uit te sturen
  • Oplossing:
    • Verplaats het station naar elders in uw vaartuig


  • Probleem:
    • Er is geen/onvoldoende SigFox dekking op uw locatie
  • Oplossing:
    • SigFox heeft in principe in heel Europa een afdoende dekking, maar er kunnen op enkele plaatsen nog gaten in deze dekking zitten. Om dit uit te sluiten, verplaats het station tijdelijk naar een andere locatie. Zie ook het onderwerp Dekking elders op deze pagina.


Met welke interval worden de meting door het YachtAlert Station uitgevoerd?

Het YachtAlert Station verkeert het merendeel van de tijd in slaapstand. Eens per uur wordt het apparaat actief, voert de metingen uit stuurt de meetgegevens door naar u als gebruiker. Het is dus mogelijk dat een zeer recente wijziging pas na enige tijd zichtbaar is, maar nooit langer dan een uur later.

Conformiteit

Onze producten zijn voorzien van meerdere keurmerken en certificeringen, waaronder CE en RoHS, zodat deze voldoen aan de relevante Europese richtlijnen en regelgeving met betrekking tot veiligheid, gezondheid en milieu.


Voor meer informatie kunt u het Declaration of Conformity document raadplegen via deze link: Declaration of Conformity.