SUPPORT


Mocht u vragen hebben over installatie of werking van YachtAlert, raadpleeg dan de bijgeleverde handleiding (zie ook de link op deze pagina) of kijk in de veel gestelde vragenlijst (FAQ) hieronder. Mocht dit onverhoopt niet uw vraag beantwoorden, stuur dan een bericht naar support@yachtalert.nl.


Handleiding


FAQ


Hoe verleng ik mijn abonnement?

U ontvangt tijdig een notificatie op uw telefoon als uw huidige abonnementsduur dreigt af te lopen. U kunt dan in de YachtAlert Webshop eenvoudigweg een abonnementspakket aanschaffen met een tijdsduur naar keuze. Vervolgens wordt u per email door onze klantenservice gevraagd om uw Device ID. Deze kunt ut terugvinden in de YachtAlert App of aan de buitenzijde van uw YachtAlert Station.


Hoe controleer ik mijn abonnementsstatus of resterende abonnementsduur?

  • Open de YachtAlert op op uw telefoon
  • Klik op ‘Details’ rechtsonder in het scherm
  • Uw abonnement-status en duur kunt u vinden onder de kopjes ‘Contract end’ en ‘Contract status’


Kan ik in het verleden ontvangen push notificaties nadien teruglezen?

  • Open de YachtAlert op op uw telefoon
  • Klik op ‘Alerts’ rechtsonder in het scherm
  • Uw historische berichten zijn hier zichtbaar


Hoe controleer ik of mijn YachtAlert station goed is aangesloten?

Direct nadat het station is aangesloten op een spanningsbron, start het station op en na enkele seconden zal de LED op het apparaat gaan knipperen. Dit betekent dat uw station goed is aangesloten.


Ik zie nog geen gegevens van mijn YachtAlert startion in de app verschijnen, hoe kan dit?

Dit kan een aantal oorzaken hebben, zoals:

  • Probleem:
    • Het YachtAlert station is niet aangesloten op een werkende spanningsbron
  • Oplossing:
    • Controleer of de voedingskabel goed contact maakt met uw 12 Volt spanningsbron
    • Controleer of de polariteit van de spanningsbron overeenkomt met de kabelkleur (de rode ader dient aangesloten te zijn op het + contact van de accu/spanningsbron)


  • Probleem:
    • Het YachtAlert station heeft geen zendbereik om uw data uit te sturen
  • Oplossing:
    • Verplaats het station naar elders in uw vaartuig


  • Probleem:
    • Er is geen/onvoldoende SigFox dekking op uw locatie
  • Oplossing:
    • SigFox heeft in principe in heel Europa een afdoende dekking, maar er kunnen op enkele plaatsen gaten in deze dekking zitten. Om dit uit te sluiten, verplaats het station tijdelijk naar een andere locatie.


Met welke interval worden de meting door het YachtAlert Station uitgevoerd?

Het YachtAlert Station verkeert het merendeel van de tijd in slaapstand. Eens per uur wordt het apparaat actief, voert de metingen uit stuurt de meetgegevens door naar u als gebruiker. Het is dus mogelijk dat een zeer recente wijziging pas na enige tijd zichtbaar is, maar nooit langer dan een uur later.


Downloads

IOS App

Android App